تشریح آخرین وضعیت بهنام صفوی بعد از عمل جراحی

بهنام-صفوی

بهنام صفوی پس از جراحی ۲۹ تیر ماه، همچنان در بیمارستان به سر می‌برد. آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد، حضور او در بیمارستان انتشار شایعات مختلف در فضای مجازی را به دنبال داشت. «مهدی فردی» و «میلاد لطیفی»، افرادی هستند که این روزها همراه با خانواده بهنام صفوی در بیمارستان حضور دارند. برای اطلاع دقیق از آخرین وضعیت بهنام صفوی، گفت‌وگویی با میلاد لطیفی ترتیب دادیم و اوضاع بهنام صفوی و نظرات تیم پزشکی وی را جویا شویم.

میلاد لطیفی اظهار داشت: «روند جراحی روز ۲۹ تیر رضایت بخش بود و پزشک معالج آن را موفقیت آمیز دانسته است. گرچه جراحیِ دشواری بود و ایشان و همکارانشان حین عمل با توموری به قطر بیش از هفت سانت (تقریباً اندازه‌ی یک نارنگی) مواجه بودند و همین مسئله موجب شد جراحی چند ساعت به طول بیانجامد. این تومور به شکل کپسولی نیست و حالت فیزیکی‌اش به شکل مغز درآمده بود و همه‌ی مسائل باعث شد پزشکان با احتیاط بیشتری جراحی را پیش ببرند.»

او درباره طولانی شدن زمان بی‌هوشی پس از عمل گفت: «پزشک معالج معتقد بود در این شرایط مغز می‌بایست استراحت کند تا خدای ناکرده آسیب خاصی نبیند. از سویی، هنگام عمل دو بار بهنام را برای چک کردن وضعیتش به هوش آورده بودند تا برای مثال ببینند دست و پای چپ و راستش حرکت می‌کند یا وضعیت تکلمش به چه صورت است. به همین دلایل دکتر ترجیح داد بهنام را در بی‌هوشی نگه دارد.»

لطیفی در پاسخ به شایعه‌ی به کما رفتن بهنام صفوی گفت: «واقعیت این است که سطح هوشیاری طبیعی انسان، ۱۵ است و این عدد در شرایط کما به ۳ می‌رسد. بهنام همان اوایل در کما بود و این چیز عجیبی هم نبود. وقتی هوشیاری‌اش به ۴ و ۵ رسید، مشکل برطرف شد و با رسیدن به عدد ۸ و ۹ مشخص شد خدا را شکر بهنام مشکلی در این روند ندارد و آن‌چه پیش آمد، روال طبیعی بعد از عمل بوده است. این حرف که بهنام بعد از عمل به طور کلی در کما بوده، فقط یک شایعه بود که ما را هم متعجب کرد.»

این دوست بهنام صفوی در خصوص اوضاع عمومی بهنام و شرایط تکلم و راه رفتنش گفت: «راستش در نتیجه‌ی صحبتهایی که با دکتر داشتیم، من فکرش را نمی‌کردم بهنام بتواند حرف بزند یا حتی ما را بشناسد و پزشک هم این را گفته بود. ولی خدا را شکر اطرافیان را شناخت و حتی توانست حرف بزند و با هر کسی هم یک شوخی کرد. اما طبیعتاً هنوز نمی‌تواند به راحتی راه برود و باید مدتی منتظر ماند. در حال حاضر دوره‌های فیزیوتراپی را در این زمینه طی می‌کند.»

لطیفی در پاسخ به این سوال که آیا بهنام از حرف و حدیث‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود مطلع است یا خیر، گفت: «به هیچ عنوان جرأت اینکه چیزی بگوییم که باعث شود شوکی به بهنام وارد شود را نداریم و پزشک چنین اجازه‌ای نداده است. دیروز همراه با «مهدی فردی» از دعاهای هواداران با بهنام حرف زدیم و او در پاسخ با لبخند گفت: “بگویید که دوستشان دارم”.»

میلاد لطیفی درباره چهره‌هایی که به ملاقات بهنام آمده‌اند، اظهار داشت: «آقای فرزاد طالبی (سرپرست دفتر موسیقی) هر روز به شکل جدی پیگیر وضعیت بهنام هستند و چند بار تشریف آوردند. هم ایشان و هم دوستان دیگری چون محمدرضا خانزاده و شهرام شکوهی، ضمن حضور، برای هرگونه کمک مالی اعلام آمادگی کردند و هرچند خدا را شکر نیازی به لطف این دوستان نبود، اما معرفتشان قطعاً باارزش است. آقای مرادخانی، احسان خواجه امیری، سعید شهروز، بابک جهانبخش، علی ضیا، مسعود امامی، شهاب رمضان، انوشیروان تربتی‌نژاد، سیروان خسروی، زانیار خسروی، امیر یگانه، سید محمد کاظمی، مهدی یغمایی، مصطفی پاشایی، علی ایلیا، عمو قناد، نیما علامه، محمدرضا زارع، ایمان ذاکری (درامِر قبلی ارکستر بهنام)، آقای کشاورز (تهیه‌کننده تلویزیون)، فریبا باقری (مجری شبکه پنج) و رضا حیدری (تهیه‌کننده تلویزیون) دوستانی بودند که تشریف آوردند. این را بگویم که به هیچ عنوان امکان ملاقات بهنام فراهم نیست و دوستانی هم که آمدند، از دور او را دیدند و حتی بهنام خیلی از آنها را ندیده است. ضمناً عماد طالب‌زاده هم با اینکه رفاقتی با بهنام نداشت، اما هر روز خیلی جدی پیگیر اوضاع بهنام بوده و هست.»

لطیفی درخصوص زمان انتقال بهنام صفوی به بخش و امکان ملاقات با وی اظهار داشت: «از نظر پزشک، انتقال او به بخش ممکن است، اما ترجیح داد یکی دو روز دیگر در مراقبت‌های ویژه بماند. نباید به مغزش فشار بیاید و خسته یا عصبی شود. قطعاً شلوغی بیمارستان هم برایش آزاردهنده خواهد بود. بر این اساس بهنام فعلاً در اتاق ایزوله‌ی مراقبتهای ویژه بستری است. باید از تلاش و زحمات مسئولین و کادر مجرب و زحمت‌کش بیمارستان «عرفان» هم قدردانی کنیم که در این مدت کمال همکاری را با ما داشتند و اتاق ویژه‌ای در اختیار بهنام قرار دادند.»

او در پاسخ به اینکه بهنام کی شرایط عادی را به دست خواهد آورد گفت: «بازگشت بهنام به شرایط طبیعی، چند ماه طول خواهد کشید. این جراحی پایان درمان نیست و در واقع آغاز مرحله‌ی جدیدی از درمان است. پزشکان منتظر جواب آزمایش پاتولوژی هستند تا ماهیت تومور را بشناسند و پس از آن بسته به نوع تومور، شیمی‌درمانی یا داروی خاصی را تجویز کنند.»

وی در پایان با ابراز تأسف از شایعات مختلف و عجیب پیرامون شرایط بهنام صفوی ، گفت: «نکته‌ی عجیبی که این روزها به گوشمان رسید، این شایعه بود که بهنام یک بچه‌ی دو ساله دارد که این کذب محض است.»

دیدگاه خود را بگذارید