گزارشی از برنامه هزار صدا

هزار صدا برنامه ای برای کشف و معرفی استعدادهای تازه در موسیقی است که در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی و پاپ هر ماه برگزار می شود و بنابر اعلام مدیر و مجری آن آرش نصیری، به زودی در بخش های موسیقی مقامی و موسیقی راک نیز برگزار خواهد شد. دور جدید برنامه «هزارصدا»، عصر شنبه ۲۳ خرداد ماه سال جاری در ژانر موسیقی پاپ و فرهنگسرای نیاوران آغاز شد.

در ادامه می توانید حاشیه های دور جدید برنامه «هزارصدا» را دنبال کنید:

هزار-صدا

* تیتراژ آغازین مراسم، تصاویری از برنامه های قبلی روی آهنگ آه از مرحوم عباس مهرپویا بود. این آهنگ به مناسبت چهارم خرداد، روز تولد مرحوم مهرپویا انتخاب شده بود.

* اولین اجرا، اجرای برنده برنامه قبلی بود. بهمن عصار از مشهد که در برنامه فینال به عنوان نفر برتر انتخاب شده بود قطعه طاقت ندارم را به خوبی اجرا کرد، سپس آرش نصیری مدیر و مجری برنامه هزار صدا از کارشناسان دعوت کرد که روی صحنه حاضر شوند، نیما مسیحا کارشناس آواز، رضا تاجبخش کارشناس موسیقی و افشین مقدم کارشناس ترانه، کارشناسان برنامه بودند.

* اولین اجرا «مادر» بود با ترانه و ملودی «سعیدمعظمانی»، تنظیم و میکس «مهدی خیرخواهی» و خوانندگی «عبد»؛ دومین اجرا «مرزجدایى» بود به خوانندگی «محمدسلیمانی»، ترانه «سعیدمعظمانی»، ملودی «مرتضی لطفی»، تنظیم «مهدی خیرخواهی»، سومین اجرا مربوط به «بابک جاوید» که که ترانه ای از «الناز اسفند فرد» را خواند با آهنگی از «بابک جاوید» و تنظیم «مهرداد قلندری»؛ چهارمین اجرا هم قطعه «نفرین» بود به خوانندگی «مهدی مظفری»، ترانه «سعید معظمانی»، ملودی و تنظیم «مهدی خیرخواهی»؛ همچنین اجرای پنجم قطعه «خاطرات تو» بود با ترانه «ترانه فدایی کار»، موسیقی «احسان دستجردی»، تنظیم «محمدرضا یزدانیان» و خوانندگی «احسان محمدی». اجرای ششم از «امیرکیان» بود با ترانه «مهدی ایوبی»، آهنگسازی و تنظیم «وحید مهراد»، هفتمین اجرای «مجنونگی» بود با ترانه و خوانندگی «پارسا آتوت»، ملودی «مرتضی لطفی»، تنظیم «مهدی خیرخواهی»؛ اجرای هشتم نیز ماکت «لبخندوارونه» بود به خوانندگ، آهنگسازی و تنظیم  «فردین عابدی»، ترانه «سعید گلبیدی»، میکس و مسترینگ «علیرضا ظریف و مهرداد قلندری»

*در نخستین میان برنامه، با اعلام اینکه مراسم همزمان با روز تولد استاد «بابک بیات» است، آرش نصیری عنوان کرد که ویژه برنامه ای به این مناسبت تدارک دیده است. در اولین قسمت این میان برنامه ها، وحید مهراد، آهنگساز، تنطیم کننده و نوازنده پیانو به روی صحنه دعوت شد تا یکی از قطعات و ساخته های مرحوم «بابک بیات» را اجرا کند و او قطعه ای از موسیقی فیلم «شکار» را به خوبی اجرا کرده. مهراد قبل از این اجرا خاطراتی از استاد بیات را برای حضار بیان کرد.

* در دومین میان برنامه، نصیری با اعلام اینکه بامداد بیات در میان تماشاگران است از او دعوت کرد که روی صحنه حاضر شود و قطعاتی از ساخته های پدرش را اجرا کند. بامداد قطعاتی از چندین کار مشهور پدر را برای حضار اجرا کرد و هنگامی که در حال پایین آمدن از صحنه بود، به دعوت و درخواست رضا تاجبخش روی صحنه ماند تا به همراه نیما مسیحا آهنگ زیبای تیتراژ فیلم دست های آلوده ساخته مرحوم بابک بیات را اجرا کنند. این بخش یکی از بخش های جذاب برنامه بود.

* در سومین میان برنامه، آهنگ برفراز آسمانها که کار مشترک جدیدی از رضا تاجبخش و نیما مسیحا هست پخش شد. ای آهنگ ساخته شهرداد روحانی و آهنگ تیتراژ فیلمی به همین نام ساخته و با بازی مرحوم محمدعلی فردین بود که توسط رضا تاجبخش تنظیم مجدد و توسط نیما مسیحا بازخوانی شد.

* در میان برنامه چهارم، به دعوت آرش نصیری، «غلامرضا صنعتگر» به روی صحنه دعوت شد تا قطعاتی از ساخته های خود را برای حضار اجرا کند. نصیری اعلام کرد که صنعتگر این روزها مبارزه سختی با بیماری اش دارد و به زودی شیمی درمانی را آغاز خواهد کرد و از همه خواست برای سلامتی اش دعا کنند. وی همچنین گفت صنعتگر با اعلام اینکه حال و روز خوشی ندارد حاضر به اجرای زنده نبود اما به اصرار او آمده است. در ادامه  غلامرضا صنعتگر با گیتارنوازی خودش و عمران طاهری یک قطعه جنوبی اجرا کرد و پس از این قطعه، آهنگ معروف امام رضا(ع) را که ساخته شده خود اوست با پیانو نوازی طاهری اجرا کرد که اجرای زیبایش حضار را تحت تاثیر قرار داد

* پس از اجرای «غلامرضا صنعتگر»، همه خوانندگان و کارشناسان، به همراه استاد محمدعلی بهمنی، استاد سعید دبیری که مهمانان ویژه برنامه بودند و همچنین سید عباس سجادی؛ مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران روی صحنه حاضر شدند و نیما مسیحا به نمایندگی گروه کارشناسی نفرات اول تا سوم را به این شرح اعلام کرد: نفر اول «پارسا آتوت»، نفر دوم «فردین عابدی» و نفرسوم «بابک جاوید»

دیدگاه خود را بگذارید