گزارشی از کنسرت مهدی احمدوند در تهران

احمدوند

مهدی احمدوند اولین اجرای تابستانه خود در تهران را  در سالن میلاد برگزار کرد،

احمدوند کنسرتش را با قطعه ریتمیک «دلم گرفت» آغاز کرد و بلافاصله پس از آن گفت: «خیلی وقت بود که برای کنسرت امشب برنامه ریزی می‌کردیم و چند سورپرایز برای شما تدارک دیده‌ایم. یک آیتم ویژه هم داریم که در اواسط برنامه شاهد آن خواهید بود.» او سپس «بارون» که از قطعات اکتیو و پرطرفدارش است را اجرا کرد که همراهی سکشن بادی ارکس‌تر، انرژی این اثر را بیشتر کرده بود. پس از «ساعت رفتن»، قطعه «از این ساعت» شنیده شد.

یکی دیگر از بخش‌های کنسرت مهدی احمدوند یادبود ویژه‌ای بود که از زنده یاد «مرتضی پاشایی» به عمل آمد. تقارن این برنامه با انتشار آخرین آلبوم آن هنرمند فقید و مرور خاطراتش همه بهانه این بخش از برنامه بود. احمدوند پس از اجرای قطعات «بازنده» و «به جای تو» برای معرفی اثر بعدی گفت: «می‌خواهم قطعه‌ای را برای شما که اجرا کنم که قبلا با صدای یکی از بهترین دوستانم شنیده بودید. مرتضی پاشایی ده‌ها سانس کنسرت به من بدهکار است و باید اکنون اینجا بود و اجرای من را می‌دید. من همه کنسرت‌های او را از نزدیک دیدم و جایش امشب اینجا خالی است.» او با بیان این جملات قطعه «نگران منی» را اجرا کرد.
احمدوند از استیج خارج شد اما اعضای ارکسترش به رهبری دکتر «حامد طاهری» در سالن که تمامی نورهای آن گرفته شده بود باقی ماندند. ویدئوی با کیفیتی از آخرین کنسرت مرحوم پاشایی در سالن پخش شد. روی آن قطعه «یکی بود یکی هست» سینک شده بود که این اثر یک مِدلی از آثار خاطره انگیز مرتضی پاشایی است و در روز انتشار آلبوم اسمش عشقه با تنظیم حامد طاهری به مخاطبان ارائه شده بود. جذابیت این کلیپ تاثیرگذار و خاطره انگیز با عکس‌های دیدنی افزایش پیدا کرده بود و باعث شد که خیلی‌ها همراه اعضای ارکس‌تر با گونه‌های خیس تشویق کنند. قسمت‌های تکنوازی این اثر هم به صورت زنده توسط نوازندگان حاضر روی استیج اجرا می‌شد.

اما شاد‌ترین بخش این کنسرت هنگام اجرای قطعه «برگرد» بود. احمدوند به یک خاطره اشاره و اعلام کرد: «قطعه برگرد از کارهای مورد علاقه خودم است اما هیچکس در کنسرت‌ها دوستش نداشت. زمانی هم که می‌خواستیم اجرا کنیم مورد استقبال قرار نمی‌گرفت. تا اینکه با دکتر طاهری تصمیم گرفتیم تنظیم این کار را تغییر دهیم و اکنون با تنظیمی در حد «واویلا لیلی» این اثر را خواهید شنید!.» سپس نوازنده مه‌مان ساز نی انبان وارد استیج شد و تنظیم جدید قطعه برگرد با سولوی نی انبان در حال و هوای موسیقی جنوب و کارهای بندری بود. استاد «بوشهری» هم با اکت‌های جالب خود در این قطعه حضار را به وجد می‌آورد. نهایتا هم کنسرت با قطعه «عشق اول» به پایان رسید.

«افشین پیروانی»، دکتر «توکلی» (پزشک معالج مرتضی پاشایی)، «محمد علیزاده»، «علیرام نورایی»، اعضای گروه «پازل بند» (آرین بهاری و علی رهبری)، «احمد پورمخبر»، «محسن افشانی»، «مهسا کامیابی» و «شاهین صمدپور» مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

مهران مریخ (کیبورد)، علیرضا الیاسوند (گیتار الکتریک)، سیامک رضوی (کیبورد)، رضا لمعانی (گیتار نایلون و آکوستیک)، مجید ظاهرگیور (درامز)، مجتبی اسدپور (کیبورد)، حسین کیا (پرکاشن)، هوداد الله یار (پرکاشن)، مجتبی تقی‌پور (ماندولین)، محسن حسن نیا (سولیست ساکسفون و کلارینت)، رامین براتی (ترومبون)، رضا آذرنجات (ترومپت)، آرین قیطاسی (ساکسفون) و آقای بوشهری (نی انبان) اعضای ارکس‌تر به رهبری دکتر حامد طاهری (گیتار بیس) در این برنامه بودند.

این کنسرت به تهیه کنندگی «مهدی کرد» و با همت شرکت «ققنوس» به مدیریت «محمدحسین توتونچیان» برگزار شد.

دیدگاه خود را بگذارید